If you don't like the weather in South Carolina.. wait five minutes!

Det blev en snöig kall start på denna vecka och måndagens lektioner ställdes in. Men veckan avslutades i hög sommar med 27 grader och strålande sol. Vad fasen har jag hamnat? I South Carolina skiftar vädret som natt och dag. När jag låg ute och sola på gräset idag var det svårt att föreställa sig att det för mindre än en vecka sen var en helt snötäckt gräsmatta och om jag legat där då skulle jag förmodligen vara helt begravd av snö och stelfrusen. Här upplever man alla årstider på en vecka. Haha.. galet. Gillar dock sommaren bäst! Fast vinter med inställda lektioner har ju också sina fördelar.


Phelps, vårt rum! Andra våningen, fönstret som har bara har en springa öppet till vänster.

Denna vecka har gått snabbt. måndag försvann med snön, tisdag kom och gick. I onsdags begav vi oss in med party bussen till Charlotte. (bilder från förra inlägget). Det blev en mycket lyckad kväll. På torsdagen firade vi Lisa-Anne som fyllde 20 år. Vi åt på en Mexikansk restaurang och efteråt åkte vi hem till en tjej för att spela ”appels to apples”.


Lisa-Anne 20år


Lisa-Annes kompis (minns inte hennes namn) och jag


Anna, Josefine och Tasha

Efter bara en lektion i fredags följde vi med Christina och hennes släktingar för att käka middag på en restaurang med buffé. Efter maten följde med de hem och umgicks en sväng. Christinas moster var där med sin 9 månaders baby, Laila, hur söt som helst! Senare var vi bjudna till våra franska vänner. Temat för kvällen var: tropiskt. Som vanligt var alla fransoser utklädda upp till tänderna medan vi skandinaver inte riktigt följde dress coden. Vi träffa några skojiga killar som rappade för oss och min klocka stod i centrum för några refränger. haha… Det blev en sen kväll och sömntimmarna blev bara några få. Men kul hade vi!


Jag (Sverige), Hien (Vietnam), Matie (Holland) och Anna (Finland)


Rapp


Ingen kommentar..

På lördagen vaknade vi upp till strålande sol och sommar. Vi träffade Lisa-Anne vid frukosten och hon körde oss en sväng till Target, så att vi kunde köpa solkräm… behövs verkligen nu. Men kommer behövas ännu mer till vår kommande resa… åh, bara några dagar kvar nu! 5 dagar. Efter Target åkte vi direkt till ”The Lake” för att sola.


At the lake


Christina och jag

Idag blev det ännu en lång dag i solen och kvällen avslutades med att Summer hämtade upp oss och vi käkade på en italiensk restaurang ”Olive garden”.  Vi var proppmätta när vi gick därifrån. Mums!


Pasta Seafood at Olive garden


xoxo- Louise

Kommentarer
Postat av: Pappis!

Livin the good life :-)



Pussar

2009-03-09 @ 21:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0