I love Miami!

Nu är jag åter tillbaka i Rock Hill igen, efter en helt underbar vecka i paradisets Miami. Vilken stad! Jag är otroligt imponerad av denna självlysande, pulserande skönhet som tog oss alla med storm. Efter en smidig och snabb flight i världens minsta flygplan på bara tre säten i rad, landade vi på Miami airport. Jag var lycklig och förväntansfull. Efter en taxiresa ner till South Beach var vi lyckligt framme vid South Beach Hostel. Vi lämnade av resväskor och annat för att senare möta upp Emma (Stridh Carlson) och hennes Chicago gäng för att äta. Vi tog vägen genom Ocean Drive för att leta rätt på en bra restaurang… Det myllrade av folk, liv och rörelse. Maten var svidande dyr och drinkarna ännu dyrare. Så det blev endast två kvällar på Ocean Dr. Senare mötte vi även upp Cindy och Amelle som bilat ner till Florida.

På söndagen besökte vi Nikki beach, ett beachparty inte långt ifrån vårt hostel. Vi dansade runt på vit sand med hundratals andra och hade hur kul som helst. Det var en magisk kväll!

Resten av dagarna bestod av stranden på dagen och fest på kvällen. Vi vilade en dag från solen för att åka till ett stort Mall i närheten och shoppade loss en del. Men annars höll vi oss vid South Beach.

Vår favorit klubb blev The Mansion och där spenderade många kvällar och långa timmar in på småtimmarna dansades till den bästa musiken. Ett helkul ställe. Sista kvällen fick vi gratis drinkar och även chansen att entra VIP-avdelningen. En tjej ur personalen frågade mig om jag hade lust att förflytta min dansade kropp till scenen istället och även ta med mina kompisar (men bara om de var tjejor). Vi fick gula band runt handleden och skuttade lyckliga bort till vakterna som släppte in oss. VIP here we come!

För övrigt har veckan bjudigt på massa roligheter! Sol, bad, fest och skratt. Jag fick även chansen att spendra några timmar med min amerikanska släkting Morgan Buck då hon och hennes kompis mötte upp oss och en dag på stranden. Tyvärr ville inte riktigt min hals fungera denna vecka dock… den var inte riktigt sugen på mitt höga tempo och på söndagen kunde jag besviket konstatera att jag hade halsfluss… igen! (Typ för femte gången detta året!) Men som tur var hade jag med mina tabletter och efter två dagar mådde jag något bättre. Detta har dock inte tagit bort någon slags glans över veckan och jag har tappert bitit ihop när halsen brunnit (You want a cookie?) Men nu mår jag prima igen och penicillinkuren är snart slut. Men snacka om otur, att pricka in Spring break, att vara sjuk på. Men men jag har haft sjukt kul och nu när jag sitter här och tänker tillbaka på veckan minns jag knappt att halsen gjort ont. Så tur i oturen.














Summan av allt: I love Miami!!! Jag hoppas att jag någon gång i livet får återvända dit igen!

Puss - Louise

Kommentarer
Postat av: Mamma Elott

Hej Louisan !

Så underbara bilder ! Jag förstår att du hade kul.

Nu närmar sig vår resa till dig. Det ska bli så roligt.

Puss Mamma

2009-03-23 @ 08:07:18
Postat av: Caroline

Jag röstar för att tjejgänget drar dit :D saknar er!

Postat av: Anonym

Ser najsigt ut!!



Puss

2009-03-25 @ 18:07:22
Postat av: Linn

Åååhh!! Så härligt!! Ser helt underbart ut. Där hade man nog kunnat stanna för alltid. Hoppas plugget o allt går bra. Fortsätt njut!

Kramar

2009-03-27 @ 09:54:16
Postat av: Henke

Dags för updates?!?! puss

2009-04-02 @ 08:03:41
Postat av: åsa

söt, du får ju uppdatera



puss

2009-04-03 @ 01:56:14
URL: http://sydligarebreddgrader.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Heej :)! Gud så härligt det låter.

Jag och en tjej kompis åker till miami den 16 april (om 13 dagar) och vi ska också bo på South Beach hostel, var det ett bra hostel? Nära till allt?



Det skulle vara himla gulligt av dig om du skulle vilja berätta lite om nattlivet och vad de kostar att gå in på stället och om dom har beachparty vad de kostar? osv..



Tack.

Kram Rebecka :)

2009-04-03 @ 16:37:37
URL: http://kyling.blogg.se/
Postat av: Louise

Rebecka: Åh jag är riktigt avis på dig!!! Ni kommer få grymt skoj. South Beach hostel var kanske inte det bästa stället, men det funkade fint :) Sover ju bara där... Håll koll på värdesaker om ni delar med andra, en kompis till mig blev av med sitt kreditkort sista natten.. Stranden är helt fantastisk! Vit sand och turkost vatten, som paradiset. Vårt favvo-uteställe var The Mansion! Asbra ställe med go musik! Kostade dock 20 dollar att gå in! Se till att få ett band runt handleden, då går ni förre i kön! (de delar ut band på gatan på vägen dit) Detta sälle ligger bara några gator ner! Gratis-ställena är sunkiga.. så undvik dem. Vi var där under spring break-veckan så priset kanske var något högre bara för det.. Men annars kostade alla ställena 20 dollar. Är ni där på en söndag, måste ni bara besöka Nikki Beach, ligger längst söder ut, tio min från hostlet typ. Gratis att gå in! Dansa på sand med hundratals andra, urkul! Vi käkade på Ocean Dr två kvällar, det är där allt händer och allt folk passerar. Drinkarna är enorma men dyrare än maten ;) Annars bara njut av solen, folket och allt som Miami har att erbjuda! Underbart! Något annat du undrar över, bara att fråga! Taxin till från flygplatsen kostade 32 dollar och samma tillbaka, bra att veta kanske ;) HA kul!!



Kram Louise

2009-04-05 @ 05:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0