Rock Hill, SC - Uppdatering från Phelps

Nu äntligen har jag tid för en efterlängtad uppdatering. Fram tills nu har det varit full rulle. Efter 10 timmar flygresa kom vi äntligen fram till Chicago, men försenat. Så vi missade planet som skulle avgå 14.00 från Chicago till Charlotte. Det var bara till att ta nästa, som skulle avgå 16.15. Men efter lång väntan ropade personalen ut att det plan som vill skulle åka med fortfarande var kvar i Charlotte, på grund av dåligt vädret. Så det var bara att till att vänta lite till, vilket visade sig vara låång väntan och planet avgick inte från Chicago förrän 19.30. Trötta och slitna kom vi då äntligen fram till Charlotte och blev körda till Rock Hill som ligger ungefär en halvtimme ifrån Charlotte. Väl framme i Rock Hill och på Winthrop University blev vi tilldelade vårt rum som ligger i ett hus som heter Phelps.

Jag och Josefine delar rum och vi har hitintills försökt att möblera och dekorera det så bra som möjligt. :) Blivit riktigt hemtrevligt. För tillfälligt är det endast de internationella studenterna som befinner på skolan eftersom terminen och kurserna startar på måndag. Det betyder att Winthrop som är gigantiskt stort känns som en spökstad och vi vandrar runt princip ensamma. Förutom Josefine och jag så är det ett femtiotal andra internationella studenter. Två tjejer från Tyskland, en tjej från Finland, en kille från Vietnam, en kille från Brasilien och resten, ungefär 50 st, från Frankrike. Fransmännen känner alla varandra och snackar bara franska hela tiden. Vi känner oss inte direkt som nån i gänget med vi har bildat oss en liten tapper grupp på fem personer. 

Personalen på det internationella kontoret har tagit väl hand om oss och den första dagen fick vi en hel del information. Det internationella kontoret har kring ett tiotal studenter som hjälper till att ta hand om oss internationella studenter, så igår tryckte vi ihop oss 11 stycken i en minivan för att först åka till Walmart för lite shopping och sen vidare för att äta. Den amerikanska maten är ganska annorlunda och smakar sisådär, alltså inget vidare, men det ska nog gå bra.
Idag fick vi vidare information och en Campus Tour runt halva campus (för långt att gå) En av personlen på internationella kontoret, Woody, körde runt oss resten. Alla amerikanare är väldigt trevliga och framåt. Men än så länge är det ganska öde i vår korridor och vi väntar med spänning på vilka vi kommer att dela badrum med, vi kommer nämligen dela vårt badrum med två andra tjejer.

Mandy, från Tyskland, har bott i USA i fyra år och bor i Charlotte hos sina släktningar, hon har bil. Så hon körde oss till ett annat shoppingcenter idag så vi kunde köpa ett amerikanskt SIM-kort till mobilen. Jag köpte även en adapter eftersom den jag köpt sen tidigare i Sverige inte fungerade. Men nu kan jag ladda min dator!

Marika, från Tyskland, och Anna, från Finland, bor också här på Phelps. Så imorgon ska vi mötas upp och göra vår egen Tour runt området. Förhoppningsvis strömmar det snart in studenter över helgen, så att spökstaden får liv. Det ska bli intressant att träffa våra grannar och är de som alla andra amerikanska studenter som vi hitintills stött så på blir det absolut great!

Vädret är ganska kyligt än så länge, men solen var framme idag och värmde gott. Jag ska försöka ta lite bilder på campus och på vårt rum. Lägger upp så fort jag kan!

Pussar på alla hemma i Sverige!
//Louise  

Kommentarer
Postat av: Henke

Yo!

Bra skrivet!

Phelps? Är det döpt efter Micke (som vi som känner Micheal Phelps kallar honom)?!?

2009-01-10 @ 19:56:20
Postat av: Farmor

Hej Louise!

Har precis läst din blogg. Var roligt att läsa hur du har det. Hoppas det snart blir varmare. Ser framemot att se bliderna på Phelps.

Puss och kram från Farmor

2009-01-10 @ 21:58:44
Postat av: Louise

Henke: Ha ha.. du menar simmaren? Du känner honom? visste jag inte.. Jo, kan tänka mig det.. det är ju förbjudet att ha killar på rummet på veckorna här, men om Micke kommer funkar det säkert =)

2009-01-10 @ 23:12:07
Postat av: R

Hej! Oh, du skriver skitbra.

Det verkar spännande och jag unnar dig äventyret.

Du får köpa massa fina kläder till mig i USA!

Haha, jag älskar dig!

2009-01-10 @ 23:12:09
URL: http://mrrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0