Dream weavers

De första skoldagarna är avklarade. I måndags hade jag Mass Comm (Masskommunikation) och Advertising principles. De var både väldigt intressant och ska bli mycket spännande att läsa. Jag har köpt en bok för respektive kurs, böckerna är ganska dyra här, så jag och Josefine har bestämt oss för att dela på dem. Idag hade vi två kurser, en på morgonen, Promotion Management, och en på eftermiddagen, Design Drawing. Promotion Management blir nog lite och bita i men läraren verkar bra, han är indier. Den sista kursen Design Drawing ska jag nog hoppa av. Inte alls som jag riktigt tänkt mig… En hel del skissande av vinklar och dimensioner, kändes väldigt avancerad. Dessutom var man tvungen att köpa ca femtio olika pennor, suddgummi, linjaler och diverse saker som jag inte fatta ett skit av (Om man glömde lämna in en uppgift i tid, var det enda giltiga skälet att man gått och dött). Så imorgon måste jag hoppa på en annan kurs istället, redan kollat upp ca fem stycken så det ska nog gå bra.

Igår var det korridorsmöte här på Phelps och vi fick träffa alla som bor i vår korridor. Alla är jättetrevlig, öppna och amerikanska. Vår granne Britney Broock är helimponerad av oss svenskar. Hon stuttsar runt och är helhög på Mello Yello hela tiden, vilket är en blaskig amerikansk läsk med massa koffein. Hon är överlycklig att vi är här och försöker redan att övertala oss att stanna längre än till maj. De som bor och studerar här är något yngre än mig och det flesta i korridoren är runt 19. Så vi är vad de kallar ”Legal” eftersom vi är fyllda 21 (och kan därmed dricka alkohol lagligt). Korridoren vi bor i kallas Dream weavers, vet inte riktigt vad det står för, men det låter bra!

Har någon hemma hört talas om Swedish fish? Ett godis som de har här borta. Aldrig hört om det tidigare, så vi gick och köpte det idag och sitter nu och äter några. Smakar helt ok!

Jag möblerade om rummet idag igen, för att göra det ännu lite bättre. Även satt upp ett tjugotal bilder ovanför sängen, så som alla amerikanare verkar göra i sina rum. Men det ser hemtrevligt ut (kanske lite to much, men fasen är ju i USA).
Hoppas allt är bra hemma i Sverige!?

Puss// Louise


Kommentarer
Postat av: Henke

Jag kan se mig själv på väggen!!! :)



Vill veta mer om de syndiga regler som finns på campus!

Sedan vill jag också veta:

När ska du på KEG party???

Kommer du göra ett KEG stand? Om inte så får du ju fixa en bild på det...



Puss puss

2009-01-14 @ 13:46:25
Postat av: Mamma Elott

Hej Louisan!

Det verkar som det mesta har fallit på plats. Läste att du bytte den sista kursen också.Bra! Här hemma är det grått hela dagarna, solen vill inte visa sig.

Jag längtar till nästa blogg.Det är så kul att läsa.

Puss och Kram

2009-01-15 @ 08:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0