Louise rockin' in Rock Hill!



En varm solig vecka har passerat och våren är här! Därmed har det blivit skoshopping, sommarskor och flip flops. I onsdags bestämde vi oss för att hänga med en Party Bus till Charlotte, för att besöka en av klubbarna i den stora staden. Stället vi hamna på hette Suite. Tyvärr antog vakten i dörren inte mitt svenska körkort och två stora kryss ritades på mina händer, för att jag då klassades som under 21. Något trist... inga drickar för oss den kvällen. Men mycket dans. Partybussen som körde oss både dit och hem är egentligen livsfarlig! Vi var ca 25 personer som sitter mittemot varandra i en halv cirkel, inga bälten och bara små låga "soffor" att sitta på. Bussen skumpade hit och dit vi lika så. Plus att musiken fullkomligt vrålar ut ur högtalarna. De fulla/galna amerikarna dansar hit och dit. De unga (omogna) brasilianarna fightas och en kille slämmer till en kille så han nästan börja lipa. Vi tysta skandinaver sitter lugnt och småstirrar i fasa.. Men kvällen var helt okej och kvällens tema var så klart Valentines Day.


Anna (Miss Finland) Jag (the shy girl) Christina (the crazy girl) Josefine (the blonde girl)

Torsdags morgonen kändes seg, men jag klarade mig till och med igenom en presentation av landet Thailand i International Communication. Torsdagen slutade tidigt och jag somnade vid tio. Fredagen var en pluggdag men på kvällen mötte vi upp våra franska vänner och begav oss till Money (stället vi besökte första veckan och svor på att vi aldrig skulle återvända till, men i goda vänners lag är allt bra). På Money dansade vi och umgicks. I lördags, alla hjärtans dag, gick vi på ännu en basketmatch och dagen till ära så vann vi! Go Eagels! :) För övrigt blev det plugg och sen vidare på födelsedags fest hos en av våra franska vänner. Vi bestämde oss helt för att bojkotta Valentines Day, inget för oss singlar... Även fast jag fick ett erbjudande att ut o äta med en kille, tacka jag svenskt nej. (Dessutom har han redan flickvän.. killar runt hela jordklotet är faktiskt ganska lika ändå...eller kanske bara bad boysen)! Festen igår gick i Frankrikes tecken och ett tag kändes det som jag befann mig i Europa i ett lite hus någonstans i Frankrike, rökande, snattrande fransoser som vet hur man festar.. Det var en heltrevlig kväll och vi har insett att våra franska vänner gillar att delta på foto och vill sen att vi ska maila dem alla bilderna.. Galet! Ingen är blyg här inte.. I Sverige är vi för fega för erkänna att vi faktiskt gillar att se oss själva på bild, men inte i Frankrike. Efter mycket tjat av en fransos la Josefine upp alla bilder på Facebook. Jag mailade mina och då la han upp mina bilder på facebook, hehe allt för att synas.


Pluggar jag i Frankrike eller USA?
Jag och söta Cindy



Gregory, jag, Anthony, Josefine

Anthony: I look a lot like him,.. you know...Magnum!!
Jag och Josefine:... Hmmm.. maybe... not!

Gregory: Can you put up all your pictures on facebook?
Jag: Maybe..
Gregory: Why maybe?, just put them up! or give them to me, I can put them up! :)


Miss Finland and the shy girl


Pluggish for Promotion Management

Nästa vecka är det två prov som väntar, mina första. Jag satt en stund på bibliotektet ida för att nöta in lite fakta. Hoppas något fastna ialf. Nästa vecka är ganska fullbokad och mer uppdatering kommer på söndag en vecka från nu! Saknar min svenska mat och skulle dö för mammas köttbullar med sås och potatis nu! Mumma..
Sköt om er där hemma!
Älskar er och hoppas ni fick massa kärlek i lördags! Hörs.

xoxo - louise (the shy girl - bara för att jag inte känner för att dansa som amerikanarna)

Kommentarer
Postat av: Far

Äntligen lite updates! Bra att vi fick se en bild på att du faktiskt pluggar oxå :-)

Pappa

2009-02-16 @ 06:23:19
Postat av: Frida Nilsson

Tjena min älskling ;-)

Hahaha, Ska ta och följa din blogg nu hade jag tänkt. Mittenstiernan på äventyr!

Hoppas att du mår bra, jag får ständiga uppdateringar från de övriga Siternorna.



Kram Frida

2009-02-16 @ 10:13:05
URL: http://missfridanilsson.blogg.se/
Postat av: Henke

Yo! ÄNTLIGEN!

En update!

Ännu ingen KEG... tråkigt tråkigt MYCKET tråkigt!!





2009-02-16 @ 15:06:57
Postat av: Mamma Elott

Hej min älskling!

Så söt du är på kortet! Här hemma är det vårvinter. Kallt men vi hör talgoxarnas kvitter.Det finns hopp om vår snart! Vi hade en underbar helg i Göteborg tack än en gång för den fina julklappen! Puss Jag älskar dig och lycka till på proven.

2009-02-16 @ 17:12:23
Postat av: Tina

Tjena tjejen! Nu börjar det låta som om att du har väldigt roligt! Vi har varit i Värmland och åkt skidor. Det var superkul!

Puss o kram från oss alla!

2009-02-20 @ 19:01:30
Postat av: Henke

Updates? Uzza uzza uzza uzza

2009-02-21 @ 16:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0