Scandals, movies and springtime

Ännu en vecka har passerat. Förra veckan var en ganska intensiv skolvecka och pluggandet förekom varje kväll. På torsdagkvällen när allt lugnat ner sig bestämde jag, Josefine och Anna oss för att fira lite och gick ner till närmsta bensinstation och köpte alkohol. För att lite senare efter fyra flavored beer bege oss till Scandals, en klubb längre ner på gatan, som upplagt för skandaler. Tidigare på dagen sprang jag på några av basketspelarna i kafeterian igen och de undrade nyfiket om vi skulle till klubben senare. Maybe stammade jag fram… vilket det blev. Kvällen var intressant. Amerikanska ungdomar dansar ganska utmanade och vi stod i en liten stadig grupp och bara glodde. (Vi mötte upp några av de franska tjejerna och de var lika chockade över dansstilarna.) Killar i U.S är annorlunda också, hehe.. inte direkt blyga inte. En kille fråga om han fick bjuda ut mig på Valentines Day(som är nästa lördag, jag bara flabba lite nervöst åt honom och sa nej. Dejtningsreglerna är nog lite annorlunda också. Man ska ju ta seden dit man kommer, men inte i det här fallet.



Anna, jag, Cindy och Laetitia


Scandals


Jag, Mark och Cindy

En basketmatch till har vi också hunnit med. En mycket spännande sådan..! Förlängning exakt på sekunden.. men de förlorade tyvärr under de fem extra minuterna. Killen med nummer 21 på ryggen är den stora favoriten i mina ögon.;) Riktig heting! haha.



Under veckan har vi även blivit lokalkändisar med en artikel i skoltidingen här. Bilden säger mer än tusen ord. :
http://media.www.thejohnsonian.com/media/storage/paper988/news/2009/01/29/InternationalNews/Culture.Shock.First.Exposure.To.New.Country.Means.Honeymoon.For.Travelers-3613149.shtml

På fredagskvällen blev vi bjudna till en fest av Christina, intressant att se hur de amerikanska studenterna festar, något mer högljudda än vad vi svenskar är. Vi stannade bara en lite stund och gick hem och la oss ist. På lördagen vaknade vi upp till våren och vi spenderade nästan hela dagen nere vi sjön som ligger en bit bort. På kvällen bar det av till bion och vi såg He's Just Not That Into You, riktigt bra film. Efter filmen åt vi glass – riktigt bra kvällsmat.




At the lake – en galen anka som inte ville lämna oss i fred!


Jag och Josefine i det vackra vädret

Även idag har vi legat i solen och på något vis lyckades jag somna. Så resultatet blev ett illrosa ansikte.. Tjejerna kunde inte sluta skratta när vi åt middag.. så hoppas det lägger sig något till imorgon.


Brittany köpte en hängmatta i svenska flaggan, som hon låg o göttade sig i idag på campus!


Ingen bra idé att somna...


Nu har vi även bokat resa till Spring Break. Den 13 mars bär det av till Florida, Miami! Väntar med spänning.

Tecken på berusning: Om Louise och Josefine pratar engelska med varandra… även fast det bara är de två i rummet. (Louise fråga.. Josefine svara..)

XOXO – Louise

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fina ni är- saknar er!

Postat av: Henke

Hej!

Scandals verkar ball! Vad kostar ölen i baren??



Puss

2009-02-09 @ 12:44:50
Postat av: Daddy DJ

Usch , sommar inte kul ;-) Här hemma är härliga temperaturer runt nollstrecket och go dimma .

Pussar

2009-02-09 @ 20:12:39
Postat av: Louise

Caroline: Vi saknar dig me!!



Henke: 3 dollar..



Pappa: Saknar ditt soliga ansikte dock..



Puss

2009-02-10 @ 03:41:02
Postat av: Henke

3 dollars är ju rätt saftigt!! Men billigare än Svedala...

Jag vill ha fotobevis på en MGD... och frågan lyder, när kommer KEG??

2009-02-10 @ 09:33:40
Postat av: Sara

Åh de ser så härligt ut på bilderna!!:-) Mitt ansikte e konstant rosa här på grund av kylan, samt ett hektiskt irrande runt campus i min vilda jakt att hitta rätt sal (eller visserligen rätt campus). Men vi har sol iaf, wiee! Vi hörs gumman! Puss!

2009-02-10 @ 13:44:54
URL: http://somewhatscottish.blogg.se/
Postat av: Henke

Update på g?!

2009-02-11 @ 15:28:13
Postat av: Daddy DJ

Håller med Henke!



More updates :-)

2009-02-12 @ 12:26:24
Postat av: Henke

Håller med Daddy DJ... more updates!! :) uzza uzza zuza uzza

2009-02-13 @ 10:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0