One month left in Rock Hill....

Veckan efter Miami var ganska tung och trist. Rock Hill bjöd på regn och tristess som vi inte var vana vid. Dessutom väntade massa plugg och prov i alla kurser igen. Men det var bara att bita ihop och sätta igång. Nu rullar dagarna på igen och imorgon går jag in på min fjortonde vecka här i the U.S. och exakt en månad kvar i Rock Hill, för att sen bege mig till Chicago och sen New York. Lustigt vad tiden går fort. Denna månad innehåller en hel del arbete i skolan, men även en hel del skoj med. Nästa helg är jag inbjuden att följa med två tjejer till Colombia och hem till deras hem. Det ska bli spännande.

Veckan som passerat har innehållit tre prov, en Party Buss, ett Twin-party, ett IKEA-besök och en del plugg. I onsdags bar det av mot Charlotte med Partybussen igen. Galet med folk! Livsfarligt, då de tryckte in ett femtiotal ungdomar i en trång buss för ca tjugo personer. Jag fick ingen sittplats och klängde mig fast i en kille för att inte flänga fram och tillbaka i alla svängar. Väl framme och väl inne på stället… där min vistelse bara varade ca tio minuter. Jag erbjöd Christina att smaka lite på min Cosmopolitan-drink i exakt samma sekund som en vakt patrullerade förbi. Jag mitt nöt hade ju inte ens en tanke på att det är förbjudet för personer under 21 att dricka på krogen. Så han grina lite smått och sa: ”To easy!” och slängde ut oss. Där stod vi ute i kylan förvånade och irriterade. Tur i oturen så befann sig Christinas pojkvän bara ett stenkast därifrån med bil, han plockade upp oss och vi körde iväg för att äta. Kvällen blev inte helt misslyckad, utan vi gjorde det bästa av det som fanns och jag skrattade gott åt Christina och hennes tokiga pojkvän. Amerikanare kan verkligen vara underhållande:)

I fredags var det fest hos våra franska vänner igen. Cindy och Anais fyllde år. Festens tema var Twin! Så jag och Josefine tog på oss våra nya Spring-break t-shirtar och kallade oss ”The Swedish twins”. Det var en hellyckad kväll!
Igår besökte vi äntligen IKEA! Åt svenska köttbullar, potatismos, sås och lingon. SÅ underbart gott. Köpte även hem choklad, knäckebröd och Kalles!!

Puss Louise



















Kommentarer
Postat av: Amanda Cardmarker

Hej Louise! Linn tipsade mig om din blogg, kul att läsa hur du har det och att du har det bra :) Ta hand om dig, kram Amanda

2009-04-07 @ 13:27:59
Postat av: Anonym

Jag vill gå på Twin party!!!!!!

2009-04-08 @ 21:11:44
Postat av: Papps!

Söndag idag! Uppdatering?

Puss

2009-04-12 @ 21:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0