My last crazy weeks..

En vecka kvar i skolan och tio dagar tills jag får kramas med mamma och pappa igen. Det känns konstigt hur tiden har gått så här fort. Denna sista tiden har lätt varit den roligaste. Vi har haft galet kul med alla underbara människor här som jag lärt känna ännu bättre. Jag kommer på många sätt lämna Rock Hill med tungt hjärta och vinka hej då till många härliga människor som jag kanske aldrig får återse igen.



Veckan som gått har i många fall varit de sista vi gjort här, sista lektionen i den kursen och den kursen, sista gången med Party Bussen till Suite, Charlotte, sista gången på Scandals, sista friendship Dinner osv. I onsdags var det sista kvällen på Suite och vi var helt inställda på att göra den till den bästa och mest minnesvärda, jag tror även vi lyckades med det. I fredags gick vi på den sista Friendship middagen och åt hemlagad amerikansk äcklig mat. Ska bli så underbart gott att äntligen få smaka svensk mat igen. Efter middagen tog Denise och Monique oss till Charlotte och där vi käkade cheesecake på Cheesecake factory. Otroligt god men mäktig efterrätt. Lyckades inte äta upp hela biten och tog med resten hem!




Party Bus


Cheesecake factory

I lördags förekom det en stor festival här i Rock Hill ”Come See Me”, precis vid sjön, och hundratals människor samlades för att lyssna på musik, umgås och festa. Det blev en het dag då solen gassade på och många amerikanare skuttade runt i bara bikinin. Det kändes så typisk amerikansk då folk byggde upp tält, med grillar, bord, stolar och diverse olika saker för att göra sig hemmastadda.  Det blev en galet bra dag som slutade med ett vackert fyrverkeri på den nattsvarta Rock Hill himlen. 


Come See Me


Matie, jag och Hien

Idag vaknade vi upp vid tio tiden, käkade frukost och mötte upp Cindy och Natalee och åkte in till Charlotte och vår nya favorit affär: Forever 21, för att shoppa av oss lite.
 
Veckan som väntar är Final exams-veckan, vilket inte känns allt för kul men det är äntligen det sista som görs i skolan. Jag har ännu inte pluggat särskilt mycket, så det kommer bli en stressig vecka.

Puss Louise

Kommentarer
Postat av: R

Ni har lika kalasbra väder där som här. Men du är inte ensam om studier. Mamma och Pappa hetsar att jag ska göra labbar innan de åker. Så jag blir inne med dem. Lika skönt att bli av med dem ändå. Jag skickar med Mami och Papi skoönskemålet vi snackade om, så får du hjälpa dem att hitta. Haha, litar mer på dig än dem när det kommer till god smak. Längtar dig här hemma baby! Lev livet!



Pusselbitar

2009-05-02 @ 16:56:55
URL: http://mrrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0